2010. október 10., vasárnap

Az első nátha

Sajnos Borki élete első puszi dobálása után most élete első nátháját, betegségét is megtapasztalhatja. Szinte az egész család náthás lett, de reméltük, hogy Borki nem fogja elkapni. Nem így lett :( Pénteken amikor felébredt adtam egy puszit a fejére, és rögtön éreztem, hogy lázas. Természetesen az amúgy mindig egy helyen lévő lázmérőt nem találtam, így csak a homlok- és füllázmérővel tudtam alkotni, amit Borki nagyon utál - nem is tudtam megmérni a lázát. Azonnal hívtam a gyerekorvost, mert még a hétvége előtt meg szerettem volna mutatni - mert persze ilyen dolgok mindig hétvége előtt történnek, csak és kizárólag.
A gyerekorvos azt mondta, hogy kezdődő nátha, adjak neki cebiont, és ha elkezd köhögni, akkor menjen a sinupret is. Ha belázasodna, akkor a hét elején vár minket újra.
Elmentünk a gyógyszertárba, megvettem minden szükség dolgot, és elmentünk Anyuékhoz.
Végre meg tudtam mérni a lázát, szerencsére csak hőemelkedése volt. Kapott Nurofent alvás előtt és mire felébredt már 37 volt csak. Amúgy jókedvű volt, vigyorgott, nem látszott rajta, hogy bármi baja is lenne. Este is csak nurofent adtam neki - hiba volt, ezentúl tényleg nem agyalok, megy éjszakára a kúp akár láza van, akár csak hőemelkedése és kész. Szombat reggelre nettó 38,6 lett, a szemei bedagadtak és könnyeztek :( Délelőtt el kellett mennem a közértbe, addig Zsombor játszott vele. Borki felállt az etetőszéknél és ott ácsorgott... de mivel mondtam, hogy ha nyűgösködne, akkor altassa el, így Zsombor így is tett. Borki persze nem aludt el, végül adott neki őszibarackos almát, amitől visszaállt a jókedv :)
A kakival most is megküzdött szegénykém, de most legalább volt értelme, úgy telerottyantotta a pelust, hogy még a ruhája is olyan lett, úgy látszik mégis működik az aszaltszilva lé.
Uzsonnára actimelt evett és banánt, vacsorára pedig zöldborsót főztem neki. Nem volt hajlandó enni belőle, akkor próbáltuk az előző napról megmaradt brokkolis-karfiolt - amit tegnap falt - az sem kellett, adtam neki kiflit, pár falatot legyűrt, adtam actimelt, a felét megitta, adtam sütőtök italt, nem ivott belőle és ami a legaggasztóbb, hogy vizet sem hajlandó inni :( Egész nap kínálgattam, jó ha fél decit megivott, pedig szeret inni. Eddig a vitaminokat is szépen bevette és a gyógyszeradagolóból is engedelmesen kiszopizta a gyógyszert... most úgy látszik, hogy sztrájkol, mert ahogy közelítek - akár pohárral, akár kanállal, akár gyógyszeradagolóval - rögtön keserves sírásba kezd. Remélem, hogy a nátha és a fogak miatt csinálja ezt. Alul mindkét oldalon végig be van dagadva az ínye, fent pedig a bal oldalon.
Este kapott germicidet, remélem ez lent tartja a lázát.




4 megjegyzés:

  1. Jobbulást a kicsi lánynak és persze nektek is!

    VálaszTörlés
  2. Jobbulást mindenkinek! Bori nagyon édes így is :) Ha az orra és a szeme is folyik, homeopátiás Allium Cepa is beválhat. Nagyon édes így is :)

    VálaszTörlés
  3. Szegény lurkó! Mihamarabbi jobbulást a kicsi lánynak és persze az egész családnak!!! A képeken mindenesetre nagyon tündéri! :) Bubu és Dávid

    VálaszTörlés
  4. Köszönjük szépen! Már jobban van, remélem ennyivel megúszta :)

    VálaszTörlés